Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday 8 September 2012

Titik-Titik Orgasme Wanita Dalam Seks


ORGASME, kedatangannya selalu ditunggu-tunggu dalam sessi hubungan seksual. Orgasme muncul bila seseorang tidak tahan dengan rangsangan yang tinggi ketika dalam perhubungan seks. Kepuasan dan Kelegaan akan terasa apabila saat itu tiba.


Hampir semua lelaki mencapai orgasme setiap kali melakukan hubungan seksual. Berbeza dengan wanita, kerana wanita tidak semestinya orgasme ketika melakukan seks. Pada wanita, terdapat dua jenis orgasme, yaitu orgasme clitoris dan vagina.


Orgasme clitoris dicapai melalui perangsangan pada organ klitoris. Organ ini terletak di ujung atas bibir kelamin wanita dan sedikit tertutup. Sama seperti dengan zakar lelaki, clitoris memiliki banyak saraf yang sangat sensitif. Ketika clitoris dirangsang, darah mengalir ke organ kecil ini dan membuatnya sedikit membesar.


Seterusnya muncul rasa nikmat yang awal dari bahagian tersebut dan ia tersebar ke kepala atau ke bawah melalui peha ke kaki. Puting payudara menjadi keras dan kulit menjadi sedikit lebih hangat. Kontraksi otot vagina terasa bergelombang dan getaran terasa dan orgasme akan berlaku.


Satu-satunya tujuan dari organ clitoris adalah untuk memberikan kenikmatan. Berdasarkan sebuah survei terhadap wanita yang melakukan masturbasi, 84% mengaku mendapatkan orgasme yang berasal dari stimulasi di bahagian clitoris.


Untuk mencapai orgasme clitoris rangsangan dapat dilakukan dengan tiga cara, yakni oral, menggunakan tangan (masturbasi), atau hubungan seksual. Ransangan dengan oral dan tangan lebih efektif di bandingkan hubungan seksual. Satu posisi yang di yakini mempermudah wanita mencapai orgasme adalah posisi wanita di atas. Dengan posisi ini, wanita dapat mengatur sendiri rangsangan pada clitoris sehingga mempercepat terjadinya orgasme.


Sementara itu, orgasme vagina di dapati melalui rangsangan pada vagina. Beberapa kalangan menyebut orgasme jenis ini sebagai orgasme G-spot. Perkara penting yang perlu di ketahui, orgasme vagina tidak boleh dicapai jika hanya menumpukan rangsangan vagina saja kerana sebahagian besar zakar tidak dapat menyentuh G-spot.


Salah satu cara efektif yang pasti membuat wanita mencapai orgasme vagina, ialah menggunakan kepakaran anda sendiri untuk merangsang secara serentak terhadap kedua-dua tempat sensetif itu, iaitu di clitoris dan vagina.

No comments:

Post a Comment